maanantaina, heinäkuuta 31, 2006

Rakkaudesta

Itselleni rakkaus tarkoittaa pyyteetöntä välittämistä. Rakkaus on tahto tehdä kaikkensa toisen hyväksi tahtomatta vastineeksi mitään muuta kuin toisen onnellisuuden.

On olemassa erilaisia rakkaustyppejä, jossa eri ominaisuudet korostuvat. Romanttisessa rakkaudessa on mukana myös himo, kaverillisessa rakkaudessa korostuu välittäminen ja huolenpito, äidinrakkautta suurempaa uhrautujaa tuskin on.

Rakkaus on positiivista energiaa kun sen saa kanavoitua oikein. Yksipuoleinen rakkaus riuduttaa koko voimallaan.

Olen kokenut elämässäni sekä romanttista että kaverillista rakkautta ja odotan oikeasti sitä päivää, jolloin voisin kokea myös omaan lapseen kohdistuvan rakkaudentunteen. Tässä vaiheessa upeat kaverit ja ystävät korvaavat nuo kaksi muuta tarvetta, mutta tavallaan pelkään sitä päivää kun tarve lisääntyy ja kaipuu oman kullan syliin käy kohtuuttomaksi taikka vauvakuume iskee. [kyllä, se voi tulla miehillekin.]

Edelliseen, naismausta kertovaan blogaisuun voisin vielä lisätä, että oikeastaan lähes kaikki naiset, jotka ovat viimeaikoina saaneet pääni kääntymään ovat olleet joko raskaana tai työntelemässä vaunuja. Lienevät vaan varattuja suurin osa, ainakin toivon niin.

4 kommenttia:

PartyFlickan kirjoitti...

Hmm.. Mä tuun kohta epätoivoiseksi. Jos vauva saa miesten päät kääntymään niin mä taidan nyt sitten heti lähteä kampaajalle ja tilata nutturan ja käydä kotimatkalla ostamassa muutaman kissan. Eihän sinkuilla enää oo mitään mahdollisuutta tulla huomatuiksi. Mä en ainakaan kyllä hommaa vauvaa miesmagneetiksi ;)

Anonyymi kirjoitti...

Mä olen samaa mieltä kuin edellinenkin, nyt menee kyllä vaikeaksi tämä elämä. Voi teitä miehiä ja teidän logiikaanne.

:D.

Takaisin Kallioon kirjoitti...

Ehkä sillä on samanlainen merkitys kuin sormuksella nimettömässä: Jos se kelpaa jollekulle, niin se on varmaan todella hyvä löytö. :)

Ehkä minulla on pieni vauvakuume, vaikken itse voisi kuvitellakkaan vielä muutamaan vuoteen lasta hankkivani. Kyllä kaunis hymykin onnistuu minun pääni kääntämään.

PartyFlickan kirjoitti...

Lainavauva toimii, ainakin tiettyyn pisteeseen saakka. Ei vaan kannata ottaa söpömpää vauvaa kuin mitä itse on, muuten se vauva vie kaiken huomion ;)

Vauvakuumetta voi vielä enemmän nostattaa menemällä Stockan vauvaosastolle. Siellä myydään kaikkea muuta söpöä paitsi niitä vauvoja.. ;)