keskiviikkona, joulukuuta 27, 2006

Raapustuksia matkan varrelta

Hassua, miten jotkin biisit vaan liittyvät niin vahvasti johonkin tiettyyn tilanteeseen. Vielä hassumpaa, miten kaksi biisiä voivatkin luoda niin selkeän mielleyhtymän johonkin tiettyyn tapahtumaan, että asia, muistot ja tunteet nousevat hyvinkin vahvasti pintaan.

Bussissa istuessa nimittäin tuli liki peräjälkeen pari biisiä, jotka vahvasti veivät ajatukset alkukesään, eroon sun muuhun. Häiritsevä ajatus, joka mieleeni jäi oli nimittäin yksi syy, minkä exä oli sanonut tässä niin tyypillisessä parisuhdedisclosuressa. Yhtenä syynä tässä listassa oli hänellä "vapauden kaipuu", vaikka oli jo toinen mies jonossa valmiina, joten olen sinällään jättänyt asian omaan arvoonsa, mutta selkeästi asia on jäänyt jollain tasolla harmittamaan.

[Olen varmastikin kirjoittanut tästä aiemminkin]

Minä en todellakaan ole mikään tappelijatyyppi, vaan selvitän asiat puhumalla ja useimmiten juurikin siten, ettei minun tarvitse alentua fyysisen väkivallan tasolle. Tästä syystä exä totesi, ettei hänellä ole turvallinen olo seurassani kun ei ole nähnyt minun koskaan tappelevan. "Mä en vaan tiedä, että pystyisitkö sä puolustamaan mua tarpeen vaatiessa." Yeah right. Ymmärrän mitä hän tarkoittaa, mutta en vaan kaikella järjellänikään pysty seuraamaan tuota logiikkaa. Etenkin kun en ole mikään 165-senttinen kukkakeppi.

Älkää nyt käsittäkö väärin, mutta oikeasti minun tekisi mieli haastaa tämä exän nykyinen rehelliseen tappeluun ja piestä hänet. Ei sen takia, mitä hän on tehnyt (syytönhän hän kaikkeen on, herrasmies loppuun asti), vaan lähinnä sen takia, että voisin osoittaa exälle, että hän oli väärässä. Sairaalloista, mutta en pidä siitä, että joitain ominaisuuksiani arvostellaan hatarin tai väärin perustein. Teknisesti tuon jälkeen kaikki hänen esittämänsä eroon vaikuttaneet syyt olisivat mitättömiä, mutta enpä häntä takaisin haluaisi. Mielenkiinto on jo jossain aivan muualla. Ärsyttää vain, että tuollainen juttu jäi selvittämättä - itseni vuoksi en välittäisi tappeluun joutua, mutta ystävääni, saati sitten tyttöystävääni puolustaisin tarvittaessa vaikka nyrkein.

13 vuotta Tae Kwon Doa harrastaneen kaverini - jonka kanssa olemme satunnaisesti käyneet kisiksellä sparraamassa ja joka repesi nauramaan tuon selityksen kuultuaan - sanoin: "mä en kyllä haluais joutua oikeeseen tappeluun sun kanssa". En minäkään, varsinkaan jos minulla olisi jotain oikeasti tärkeää, jota puolustaisin.

6 kommenttia:

rahina kirjoitti...

Tiedän tunteen, koskaan en ole oikeaan tappeluun joutunut (kerran juoksin nyrkkiä päin, muttei sellaista lasketa) sillä olen aina joko puhunut itseni tilanteesta ulos tai käyttänyt eskapologian opintojani ja nopeita jalkoja hyväkseni; "tärkeää ei ole minne, vaan mistä juoksee".
Kukaan ei kylläkään ole seurassani (minulle julkisesti) maininnut ettei oloaan turvalliseksi tuntisi - päinvastoin pikemminkin....

(ps. tuo "word verification on rasittava jos ei koko elämäänsä uhraa kommentin kirjoittamiseeen....)

Anonyymi kirjoitti...

Entäpä jos exä pieksisi sut?

Anonyymi kirjoitti...

Tai siis exän nykyinen?

Takaisin Kallioon kirjoitti...

Eihän se ole mahdollista. ;)

Mutta tosiaan, kun en näe nyrkkien heiluttelemisessa mitään järkeä niin en ole myöskään riitaa haastamassa oikeasti. Täten on sinällään irrelevanttia ajatella muita mahdollisia lopputuloksia.

Mutta kaipa siinä tulisi sitten todistettua exän uuden miehen puolelta jotain, mutta kun tuo seikka("Mä voin hakata kenet vaa!") ei todellakaan mikään suhteen kantava voima ole, niin asian voinee jättää omaan arvoonsa.

Lähinnähän postaukseni käsitteli juuri tuota disclosure-tilannetta ja sitä, kuinka typerää on esittää kaikennäköisiä syitä - keksittyjä tai ei - suhteen kariutumiselle ellei kaikki niistä ole tosia.

Anonyymi kirjoitti...

Tavallaan sitä haluaisi kuulla syitä sille miksi toinen lähtee, mutta sitten kun syyt ovat sellaisia kuin itse kuulin kuten 1) olet liian pitkä (168 cm!), 2) sanoit kerran jotakin väärää väärässä paikassa väärään aikaan tai 3) sinulla ei ole sixpackia, tulee huvittunut olo. Tottahan toki sitä tietää, etteivät nuo ole todellisia syitä.

Afrodita kirjoitti...

Nimeni on Elfrida. Kun mieheni jätti minut, olin järkyttynyt ja murtunut, enkä voinut hillitä itseäni moneen kuukauteen. Tein kaikkeni saadakseni hänet takaisin, mutta turhaan. Lähdin toiseen kaupunkiin siinä toivossa, että voisin aloittaa kaiken alusta. Tapasin toisen miehen, jonka kanssa yritin parhaani olla, mutta se ei onnistunut, koska en voinut rakastaa häntä. Tiesin, että rakastan edelleen ja haluan mieheni palaavan luokseni. Niinpä aloin etsiä apua ja sitten löysin VALKOISTA MAGIAA, eri näkemyksistä, joista olin lukenut. Juttelimme ja sain hänet ymmärtämään kaiken, mitä minun piti tietää, uskoin häneen ja noudatin menettelytapoja. Hän työskenteli minulle ja palautti rakkauden ja siteen minun ja mieheni välille, ja juuri 48 tunnin kuluttua, kuten hän lupasi, mieheni etsi minua ja aloimme puhua, ja hän tuli katsomaan minua missä olen, ja teimme asioita. ja meistä tuli taas onnellisia yhdessä. WHITE MAGIC on luotettava ja voi auttaa sinua, jos otat häneen yhteyttä missä tahansa. Lähetä hänelle vain tekstiviesti sähköpostitse: findritualforlife@gmail.com
Tai WhatsApp: { +2349046229159 }
{ +3550685677099 }